ISDN stopt! Neem tijdig maatregelen.

KPN is vanaf 1 september 2019 gestart met de definitieve uitfasering van ISDN 1/2 infrastructuur. Gebruikers die nog niet zijn overgestapt hebben nog tot eind maart 2020 om te voorkomen dat zij straks onbereikbaar zijn. Dit kan bijvoorbeeld door over te stappen op VoIP (cloud) telefonie of door je huidige telefooncentrale te upgraden.

Uitfasering ISDN

KPN introduceerde ISDN begin jaren negentig als digitale communicatietechniek voor telefonie. De technologie is door de komst van breedbandinternet overbodig geworden. 2,5 jaar geleden werd de uitfasering al aangekondigd en inmiddels is het grootste deel van de isdn-gebruikers overgestapt op bellen via internet (voice over ip, hosted telefonie).

Vanaf 1 september start KPN met het gefaseerd opheffen van de resterende isdn-lijnen en men verwacht dat in het eerste kwartaal van 2020 alle lijnen zijn opgeheven.

Voor de uitfasering van isdn 15/20/30-verbindingen, wat technisch weer anders in elkaar steekt, is gekozen om dit later te doen, namelijk op 1 oktober 2021. Het netwerk stopt bij KPN en andere aanbieders. Wij helpen je graag en bieden je toekomstvaste oplossingen die voor jouw bedrijf het meest geschikt zijn.

Stap over op VoIP telefonie

Eén van de mogelijkheden is overstappen op een VoIP cloud telefonie oplossing. Met onze VoIP-telefonie heb je geen telefooncentrale op locatie nodig. Je bent optimaal bereikbaar en bespaart op de telefoonkosten. Je belt snel, veilig en flexibel over het internet. Zo is je bedrijf helemaal klaar voor de toekomst.

Met VoIP profiteert je bedrijf onder andere van de volgende voordelen:

  • Kostenbesparing op gespreks- en abonnementskosten;
  • Betere bereikbaarheid, op kantoor en onderweg;
  • Flexibiliteit en schaalbaarheid;
  • Hoge betrouwbaarheid;
  • Vaste maandelijkse kosten.

 

Upgrade huidige telefooncentrale

Een andere mogelijkheid is het upgraden van je huidige telefooncentrale. Door het aansluiten van andere (IP) infrastructuur kan je huidige systeem wellicht nog jaren mee, terwijl je toch gebruik kunt maken van de moderne toepassingen. Dit is afhankelijk van het merk, type en de leeftijd van je huidige telefooncentrale. Wij adviseren je graag over de mogelijkheden voor een upgrade.

Zorgeloos overstappen

Maak je nog steeds gebruik van ISDN? Wacht dan niet langer met het nemen van de benodigde maatregelen. Een goede telefonische bereikbaarheid is tenslotte essentieel voor je bedrijf. Laat je adviseren over de alternatieven. Dat kan met behoud van de huidige telefonie-apparatuur, maar ook met een volledige overstap naar VoIP cloud telefonie.

Bovendien begeleiden wij de migratie zodat je zonder zorgen kunt overstappen naar een nieuwe toekomstvaste infrastructuur. Meer informatie of een adviesgesprek? Bel 088-633 1000!

Adviesgesprek inplannen?

Maak een afspraak met één van onze medewerkers voor een vrijblijvende kennismaking en adviesgesprek!
 

Vlog: van ISDN naar VoIP

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialist

ANDRE VAN ARKEL
ANDRE VAN ARKEL
Adviseur
088 - 633 1012

Direct contact

ISDN stopt: let ook op PIN en alarm!

Telefonie

ISDN stopt: let ook op PIN en alarm!

Vanaf 1 september 2019 stopt KPN met ISDN1 en ISDN2 lijnen. Deze verbindingen worden door veel bedrijven niet alleen gebruikt om te bellen, maar ook voor PIN en alarm oplossingen. Wacht niet te lang en stap tijdig over op een goed alternatief!