Betrouwbare spullen

Eén van de 6 beloften van NEMESYS is ‘Betrouwbare spullen'. Het is immers belangrijk dat je hardware én je software doen wat ze moeten doen en optimaal beschikbaar zijn. Hoe we dat bij NEMESYS waarborgen, vertelt accountmanager Carlo van Vliet.

A-merken

“Om te beginnen werken we bij NEMESYS alleen met A-merken. Alleen dan kun je er zeker van zijn dat je goede spullen hebt, met goede garantievoorwaarden. Natuurlijk is ‘A-merk’ een rekbaar begrip. Voor ons is een A-merk die naam waardig wanneer het al langer op de markt bekend is en een bewezen staat van dienst heeft. Die A-merken, zoals Microsoft, Mitel, Alcatel en HP verwachten overigens ook iets van ons. Onze medewerkers moeten trainingen volgen en gecertificeerd zijn om deze producten te mogen verkopen. De betrouwbaarheid van de spullen én onze expertise werkt dus twee kanten op.”

Garantie

Wat nu als iets, ondanks het A-merk, onverhoopt toch niet werkt zoals het hoort? “Op alle producten die je via NEMESYS afneemt, krijg je uiteraard sowieso de wettelijke garantie. Daarnaast kun je dat nog uitbreiden met bijvoorbeeld een servicecontract. Daarbij spreken we af wanneer we voor je klaarstaan en op welke manier we dat doen. Voor een administratiekantoor zal een servicecontract waarin onze expertise op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur standby staat, genoeg zijn. Voor een bedrijf met een vijfploegen productieomgeving kan een servicecontract waarin we 24/7 beschikbaarheid garanderen, juist de beste optie zijn. Wanneer je met ons zaken gaat doen, adviseren wij je over het beste servicecontract voor jouw situatie.”

Proof of concept

Bij NEMESYS werken we dus met A-merken en producten die zich bewezen hebben. Alleen: wanneer heeft iets zich bewezen? “We hebben een aantal medewerkers die zich daar heel praktisch mee bezighouden. Want we volgen de nieuwe ontwikkelingen natuurlijk op de voet en willen ook weten of die nieuwe apparatuur of vooruitstrevende software doet wat ’t belooft. Wij hebben daarom een eigen technisch laboratorium, waarin we dat onderzoeken. Soms zijn klanten daar ook bij betrokken, wanneer ze graag gebruik willen maken van zo’n nieuwe oplossing. En in sommige gevallen doen we dat zelfs bij onze klanten in huis, dat noemen we een ‘proof of concept’-omgeving. Uiteraard weet de klant dat hij als eerste een oplossing uitprobeert en dat daar risico’s bij kunnen horen. Dat ziet de klant ook terug in de prijs. Omdat de fabrikant ook graag wil dat zijn producten doen wat ze beloven, is die daar vaak ook bij betrokken om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.”

Meer weten?

Uiteindelijk is de belofte ‘Betrouwbare spullen’ ondergeschikt aan waar het allemaal om draait: een hoge beschikbaarheid van je systemen, waarbij je altijd kunt werken en geen hindernissen ervaart. Je adviseur van NEMESYS vertelt je daar graag alles over. Neem gerust contact op met Carlo van Vliet voor een afspraak!