Een zakelijk mobiel abonnement kiezen – 6 vragen om te stellen

Ga je een nieuw zakelijk mobiel abonnement kiezen voor je bedrijf? Dan heb je de keuze tussen verschillende providers, abonnementen, bundels en interessante aanbiedingen. Zes vragen die je moet stellen voordat je een nieuw zakelijk mobiel abonnement afsluit.

1. WAT IS HET MOBIELE VERBRUIK?

Het klinkt als een open deur, maar je weet pas echt welk abonnement bij je bedrijf past als je het verbruik in kaart brengt. Bekijk hoeveel er de afgelopen maanden is gebeld (eventueel ook naar het buitenland), aan sms-berichten is verstuurd en in hoeverre gebruik is gemaakt van mobiel internet. Houd in de gaten of er een trend waar te nemen is.

2. WAT IS DE MOBIELE DEKKING?

Let vooral bij speciale aanbiedingen goed op of de mobiele dekking voldoende is, ook wat 4G/3G betreft. Hoewel de dekking in Nederland bij bijna alle mobiele aanbieders uitstekend is, kan het geen kwaad de dekkingskaarten van de verschillende aanbieders even te raadplegen. Het is teleurstellend als je erachter komt dat een provider in jouw gebied een matige dekking biedt.

3. HOE LANG LOOPT HET ABONNEMENT?

Voor hoe langer je een abonnement afsluit, hoe voordeliger het vaak is. Het is lastig om jaren vooruit te kijken. Zorg dus dat er een goede balans is tussen de prijs van een abonnement en de tijd die je eraan vastzit.

4. BIEDT DE PROVIDER AANVULLENDE DIENSTEN?

Veel providers bieden allerlei aanvullende diensten. Sommige zijn mogelijk niet interessant voor jouw bedrijf, maar andere kunnen dat wel zijn. Denk aan gedetailleerd inzicht in het belgedrag, de mogelijkheid het abonnement in de looptijd aan te passen, een interessante buitenlandbundel, enz.

5. BIEDT DE PROVIDER INTEGRATIE MET ANDERE DIENSTEN?

Alle grote providers bieden ook vast internet en vaste telefonie en de mogelijkheid vaste en mobiele telefonie te integreren. Totaalpakketten voor zakelijke communicatie bij één aanbieder kunnen voordelig uitpakken.

6. WIL JE EEN ABONNEMENT IN COMBINATIE MET EEN TOESTEL?

Je kunt natuurlijk voor een sim-only-abonnement kiezen, maar misschien wil je ook een nieuw toestel. Niet alle providers hebben hetzelfde aanbod aan toestellen en de prijzen van abonnementen inclusief toestel verschillen sterk per aanbieder.

ADVIES EN KEUZEHULP

De keuze voor een mobiel abonnement voor jezelf of de gehele organisatie is maatwerk. Voor het inventariseren van de behoeften en het bepalen van de juiste keuze zijn de adviseurs van NEMESYS je graag van dienst!