5 situaties waarin hosted telefonie uitkomst biedt

Telefonie via de cloud, ook wel hosted telefonie genoemd, wordt zakelijk steeds populairder. Dat is ook niet vreemd; de techniek sluit namelijk perfect aan bij onze steeds flexibelere manier van werken. Maar wat zijn nu concreet de voordelen van hosted telefonie? We delen graag 5 zakelijke situaties met je waarin de meerwaarde van hosted telefonie duidelijk naar voren komt.

5 concrete voordelen van hosted telefonie

 

1. De ondersteuning van ISDN eindigt

Vanaf 1 september dit jaar stopten ISDN 1, ISDN 2 en PSTN meervoudig. Momenteel worden de lijnen gefaseerd afgesloten. Per oktober 2021 worden ook ISDN 15/20/30 uitgefaseerd, waarmee ISDN echt volledig iets van het verleden is. Omdat je zakelijke bereikbaarheid essentieel is, is het kiezen voor hosted telefonie de toekomstbestendige, flexibele keuze.


2. Tijdrovend onderhoud en beheer

Als ondernemer heb je wel wat beters te doen dan het beheren van je telefooncentrale. Bij traditionele telefonie is dit vaak ingewikkeld en duur. Met hosted telefonie houd je volledige grip op je telefooncentrale. Je kunt heel eenvoudig zelf functionaliteiten aanpassen, waar en wanneer je wil. De oplossing wordt achter de schermen voor je onderhouden, dus daar hoef je je ook al niet meer druk om te maken. Zo behoud jij de vrijheid om te ondernemen.

 

3. Groep of krimp van je organisatie

Je zakelijke behoeften willen nog wel eens veranderen. Soms heb je extra aansluitingen nodig, de andere keer weer minder. Je wilt natuurlijk niet betalen voor ongebruikte lijnen, of veel tijd kwijt zijn met het inregelen van nieuwe aansluitingen. Met hosted telefonie kun je het aantal aansluitingen heel snel aanpassen, zodat de oplossing altijd met je meebeweegt.


4. Slecht bereikbaar zijn

Bereikbaar zijn voor klanten is essentieel voor ieder bedrijf. Dat wil je natuurlijk zo makkelijk mogen maken voor je klant. Twee aparte nummers voor vaste en mobiele telefonie draagt daar niet aan bij. Met hosted telefonie kun je oproepen op je vaste nummer doorzetten naar mobiel. Handig, klantvriendelijk, en een vast nummer is ook nog eens goed voor je professionele uitstraling. Ben je niet bereikbaar op je vaste en mobiele telefoon, dan komt de klant bij een van je collega’s uit.


5. Sneller schakelen met de klant

Je hebt het vast wel eens meegemaakt; je bent druk bezig, en opeens belt één van je klanten met een verzoek. Dat is even schakelen; want wat hadden jullie eerder nu besproken met elkaar? Wat is de status van die ene offerte die hij nog tegoed heeft? Ook hier biedt hosted telefonie uitkomst. Je kunt deze techniek namelijk koppelen met je crm-oplossing. Je hebt daardoor meteen de laatste klantinformatie bij de hand zodra deze belt. Tijdens het gesprek kun je deze informatie meteen updaten. Zo kun je sneller inspelen op verzoeken en verbeter je je dienstverlening.