Cyberaanvallen vinden ook plaats op telefoniesystemen

In de IT-branche is het van oudsher de normaalste zaak van de wereld om bij de aankoop van actieve hard- en softwarecomponenten een software contract af te sluiten.

Waarom een software contract?

Met een software contract mis je geen actuele updates en beveiligingspatches, dit i.c.m. proactieve prestatiebewaking. Zodat potentiële problemen vooraf, in plaats van achteraf, kunnen worden geïdentificeerd en opgelost.

Telefonie bestaat al ruim 140 jaar en fabrikanten hebben pas sinds een aantal jaren softwarecontracten hierin verplicht gesteld. Aangezien telefooncentrales vandaag de dag in de basis IT-oplossingen zijn, is bescherming van buitenaf een belangrijk onderdeel geworden.

Elke dag zijn je medewerkers afhankelijk van de communicatie-infrastructuur en dit geldt niet alleen voor de IT-omgeving. Net als je organisatie evolueren communicatietechnologieën voortdurend om meerwaarde te leveren en nog hechter te kunnen integreren met de zakelijke tools die je medewerkers elke dag gebruiken. Daarom is het up-to-date houden en het beveiligen van je telefoniesysteem ook van essentieel belang voor de organisatie.

 

Wil jij beschermd blijven tegen cyberaanvallen? 

Maak jij nog gebruik van een oudere telefooncentrale? En wil je beschermd blijven tegen cyberaanvallen en support kunnen blijven ontvangen door de fabrikant? Dan adviseren wij een software contract.

Neem contact op met Nemesys om gezamenlijk te kijken welke mogelijkheden er zijn.

Meer weten over dit nieuwsbericht?