Hosted telefonie maakt jouw klantcontact nog efficiënter

Dat bedrijven steeds vaker kiezen voor hosted telefonie is niet zo gek. Het biedt veel meer voordeel en zakelijke meerwaarde dan het gedateerde ISDN. Zo kan hosted telefonie flink bijdragen aan het verbeteren van het klantcontact. We geven je een aantal voorbeelden.

Sneller inspelen op klantverzoeken 

Hosted telefonie-oplossingen zijn beschikbaar in de vorm van een app. Deze apps kunnen worden gebruikt op de smartphone, laptop, tablet en vaste pc. Daardoor wordt de bereikbaarheid van collega’s meteen veel groter. Zo kan er sneller worden ingespeeld op verzoeken vanuit klanten. 

Makkelijk instelbare functionaliteit 

Hosted telefonie maakt het instellen van doorschakelfunctionaliteit en keuzemenu’s veel makkelijker. Organisaties kunnen de telefooncentrale in de cloud namelijk heel makkelijk zelf opvolgen. Dat biedt veel voordeel. Klanten kunnen onder andere veel sneller te woord worden gestaan.

Up-to-date klantinfo 

Hosted telefonie kan worden gekoppeld met veel andere software, zoals crm-oplossingen. Wanneer een klant belt heb je meteen zijn gegevens bij de hand. Tijdens het gesprek kun je deze direct bijwerken. Daardoor is je klantdata altijd up-to-date en compleet. Hoe completer je informatie, hoe beter de dienstverlening naar de klant. Dat is natuurlijk goed voor de klanttevredenheid.