IP-telefonie vergroot zakelijke bereikbaarheid

De smartphone is voor veel zakelijke gebruikers onmisbaar geworden. Logisch, want dit multifunctionele device heeft ons onder andere een stuk bereikbaarder gemaakt. Toch wil dit niet zeggen dat de vaste telefoon kan worden afgeschreven. Deze technologie biedt zakelijk namelijk nog altijd genoeg voordeel.

Hoge mate van bereikbaarheid 

De smartphone heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn. Tenminste, als het bereik het toelaat. Het komt nog weleens voor dat de mobiele dekking niet optimaal is. Denk aan binnenshuis, of in buitengebieden. Een slechte dekking heeft invloed op de gesprekskwaliteit. IP-telefonie biedt dan uitkomst. De betrouwbaarheid en stabiliteit van deze techniek is constant van hoge kwaliteit. Om die reden is de vaste telefoon nog altijd een frequent gebruikte oplossing in veel organisaties. 

Vast-mobiel integratie groeit nog steeds

Het combineren van vaste en mobiele telefonie groeit nog altijd in populariteit. Dit wordt ook wel vast-mobiel integratie genoemd. Deze techniek levert veel zakelijk voordeel op. Je medewerkers zijn bijvoorbeeld altijd bereikbaar via een nummer voor zowel vast als mobiel. Hiermee profiteert je organisatie van de professionele uitstraling van een vast nummer met de flexibiliteit van mobiele telefonie. 

Ook kostentechnisch is vast-mobiel integratie erg interessant. Het is mogelijk om je medewerkers automatisch via wifi te laten bellen wanneer zij zich binnen het bereik van het netwerk bevinden. Hierdoor hoeven zij niet te bellen uit de belbundel, en dit kan een mooie kostenbesparing opleveren.

Medewerkers blijven bovendien constant bereikbaar, wat kan leiden tot een hogere productiviteit en klanttevredenheid.

Koppeling met andere programma’s 

IP-telefonie loopt volledig digitaal. Hierdoor is het mogelijk om de oplossing te koppelen aan andere programma’s. Denk bijvoorbeeld aan integratie met crm-systemen. Dit maakt het mogelijk om klantgesprekken direct vast te leggen. Accounts kunnen zo direct worden geüpdatet met nieuwe informatie. Dit zorgt voor meer efficiëntie in het contact met de klant.

Daarnaast kunnen beheerders eenvoudig belgroepen instellen. Hiermee kunnen specifieke afdelingen via één nummer worden bereikt. Met andere woorden, IP-telefonie biedt nog genoeg voordeel voor de organisatie die bereikbaarheid hoog in het vaandel heeft staan.