Meer doen met telefonie

Stel: je hebt een telefonische afspraak in je agenda staan. Wat zijn de handelingen die je dan doet? Waarschijnlijk zoiets als: telefoonnummer opzoeken, telefoonnummer overschrijven, telefoonnummer intoetsen op de telefoon. Het kán echter veel gemakkelijker. 

Desktopintegratie

Met desktopintegratie kun je de wereld van telefonie met de wereld van je kantoorsoftware koppelen, vertelt André van Arkel, accountmanager bij NEMESYS. “Op de mobiele telefoon zijn we dat eigenlijk al wel gewend. Je zit op een website, ziet het telefoonnummer staan, legt je vinger erop en je telefoon belt het nummer. Met desktopintegratie doe je iets soortgelijks in je zakelijke omgeving: door te dubbelklikken op een telefoonnummer op je scherm, gaat je telefoon automatisch bellen naar dat nummer. Heel gemakkelijk, want je hoeft geen nummers meer op te schrijven of over te typen.” 

Vast bedrag per maand

Voor het gebruik van deze functionaliteit betaal je een vast bedrag per gebruiker, per maand. “En je hoeft er niet eens hosted telefonie voor te hebben, ook met de meeste telefooncentrales is het mogelijk. Al heb je met hosted telefonie – dus telefonie in de cloud – wel het voordeel dat je software altijd up-to-date is en dat je niet meer handmatig een telefooncentrale hoeft te updaten.” 

CRM-koppeling

De koppeling tussen telefoon en software kan zelfs nog een stapje verder gaan. “Je kunt je CRM koppelen aan je telefoon. Daarmee kun je bijvoorbeeld bellen via je CRM-pakket, door het nummer aan te klikken. Je kunt daarnaast telefoongesprekken ook meteen loggen en afspraken vastleggen. Handig, want zo weet iedereen in het bedrijf precies wat de status is.”

Klantgegevens

De koppeling met een CRM-pakket kan ook de andere kant op werken. “Stel: je werkt op de afdeling Sales en je hebt een eigen doorkiesnummer. Op het moment dat een relatie jou belt, verschijnen automatisch de klantgegevens op je scherm, zodat je meteen ziet welke offertes nog open staan. Belt diezelfde relatie naar de afdeling administratie? Dan verschijnt bij die medewerker juist een scherm met de openstaande rekeningen. Dat scheelt opzoekwerk. Je kunt dit overigens precies zo verfijnen als je wilt. Zo hebben we bij een klant al eens een functionaliteit ingebouwd die ervoor zorgt dat wanneer een beller een factuur heeft die meer dan 30 dagen openstaat, hij eerst de afdeling Crediteurenadministratie aan de lijn krijgt.”

Oplossing op maat

In principe is deze koppeling mogelijk met alle CRM-pakketten. “Er zijn heel veel verschillende pakketten, maar de softwaretaal waarin ze zijn geschreven komt grotendeels wel overeen. Gebruik je een pakket van een grote speler, zoals Exact, dan is de kans groot dat we een kant-en-klare oplossing kunnen inzetten. Is je CRM-pakket van een onbekendere aanbieder, dan bouwen we zelf de oplossing op maat. Maar het koppelen is eigenlijk altijd mogelijk”

Meer weten?

Wil jij ook handig bellen vanaf je desktop of je CRM integreren met je telefonie? Aarzel dan niet om contact op te nemen met NEMESYS. We vertellen je graag alles over de mogelijkheden.