Skype for Business groeit door integratie Office 365

De tijd dat Unified Communications (UC) een belofte was waar alleen grote organisaties over konden beschikken, ligt al enige tijd achter ons. Tegenwoordig zijn er talloze partijen die in meer of mindere mate UC-oplossingen aanbieden. Microsoft heeft met Skype for Business echter één van de meest uitgebreide UC-toepassingen in handen.

Skype for Business: zakelijke alles-in-één-communicatie 

Skype for Business is tegenwoordig een van de meest gebruikte UC-oplossingen in het Nederlandse bedrijfsleven. Het van oorsprong Zweedse Skype werd in 2011 door Microsoft overgenomen. Na een succesvolle expansie in de consumentenmarkt heeft Skype Microsofts zakelijke variant Lync vervangen.

Skype for Business stelt organisaties in staat dezelfde communicatietoepassingen te gebruiken op ieder device binnen de organisatie. De gebruikerservaring op laptop, tablet, desktop of smartphone is hierbij overal hetzelfde. Met Skype for Business kunnen medewerkers bellen, chatten, bestanden delen, videovergaderen en vergaderingen inplannen. 

Integratie met Office 365

De sterke opkomst van Skype for Business wordt veroorzaakt door de integratie met het steeds populairder wordende Office 365. Met deze integratie voorziet Microsoft in een alles-in-één-cloudoplossing. Dit maakt het voor organisaties eenvoudig om de Skype for Business-module te activeren. Gebruikers kunnen ook een Skype-gesprek opstarten vanuit Word of PowerPoint. Tevens kunnen teams vergaderingen inplannen via Outlook en hun schermen met elkaar delen. Productiviteit wordt hiermee nog verder gestimuleerd.

UC als hoeksteen van de moderne organisatie 

Naast Skype for Business zijn er vele aanbieders van UC-oplossingen, zoals Mitel en Alcatel-Lucent. Zij kunnen diverse handige communicatietools integreren in hun telefonieplatform. Daardoor kunnen UC-toepassingen eenvoudig worden opgeschaald aan de hand van de ontwikkelingen binnen de organisatie.