Verbeter je klantcontact met Unified Communications

Unified Communications-oplossingen, zoals Skype for Business, zijn ideale communicatietools voor de moderne werkplek. Hierbij worden verschillende communicatievormen gebundeld in een app. Vanuit een interface kun je bellen, chatten, mailen, bestanden delen en nog veel meer. Daarmee kun je eenvoudig je klantcontact verbeteren. Een aantal manieren waarop je dit bereikt. 

Bereikbaarder voor je klanten 

Het voordeel van apps is dat ze op ieder mobiel device kunnen worden gebruikt, zoals de smartphone, laptop en tablet. Dat geldt dus ook voor Unified Communications (UC). Daardoor ben je direct een stuk bereikbaarder voor je zakelijke contacten. Waar je ook bent, je kunt altijd direct reageren op klantverzoeken op een manier die bij de situatie past. Met UC communiceer je dus ook een stuk flexibeler. 

Altijd een goed werkende oplossing 

UC neem je per maand af via een leverancier. Voor één vast maandelijks bedrag kun je van de oplossing gebruikmaken. Ook beheer en onderhoud zijn in dit bedrag inbegrepen. Een voorbeeld daarvan zijn updates die functionaliteiten toevoegen en de beveiliging sterk houden. Daardoor beschik je altijd over een werkende oplossing en blijf je bereikbaar. 

Beter samenwerken met collega’s 

Ook in de samenwerking met je collega’s is UC waardevol. Je kunt op afstand met elkaar aan projecten werken, bestanden delen en videovergaderen. Je hoeft dus niet meer met elkaar in een ruimte te zijn om toch goed te kunnen samenwerken. Dat stelt jullie in staat om sneller in te spelen op klantverzoeken. Dat is goed voor de productiviteit en kan leiden tot een betere dienstverlening.

Koppeling met je crm-oplossing 

Als je een klant spreekt is het natuurlijk handig als je dit gesprek meteen kunt vastleggen. Zo weet je zeker dat zijn gegevens altijd up-to-date zijn en loop je nooit achter de feiten aan. Ook hierin biedt UC ondersteuning. Je kunt je UC-oplossing namelijk koppelen aan je crm-oplossing. Daardoor heb je altijd direct de laatste klantgegevens voor je en kun je deze tijdens het gesprek met je klant aanvullen.