5 voordelen van cloud telefonie

We hebben het al eerder gemeld: ISDN stopt! Het alternatief voor je bedrijf is overstappen naar Voice over IP (VoIP). Maar wat zijn de voordelen van cloud telefonie en waarom zou je nu al die overstap maken? We zetten 5 voordelen op een rijtje.

1. Geen grote investering

Gebruik van het cloud telefonie platform, nieuwe IP-toestellen en overige hardware, indien gewenst kan alles meegenomen worden in het maandbedrag. Je hebt dus geen grote éénmalige investering. Bovendien is het maandbedrag inclusief beheer en onderhoud van het platform, dus je hebt geen onverwachte kosten.

2. Meer flexibiliteit

Ben je onverwacht ziek of sta je vast in de file? Geen probleem, met cloud telefonie pas je je telefonische bereikbaarheid eenvoudig aan. Schakel je vaste telefoonnummer met één simpele handeling door naar je mobiele nummer, naar je voicemail of naar een andere collega. Zo blijft je bedijf onder alle omstandigheden optimaal bereikbaar.

3. Kosten besparen

Je bedrijf hoeft niet langer te investeren in een eigen telefooncentrale en daarnaast kan er onbeperkt gebeld worden via internet, voor een vast bedrag per maand. Dat maakt cloud telefonie voordeliger dan traditionele ISDN-telefonie en een kostenbesparing is natuurlijk altijd welkom.

4. Plug and play

Wisselt een medewerker van werkplek? Of verhuist een complete afdeling? Dat is met cloud telefonie geen probleem. Of het nu een interne of zelfs een externe verhuizing betreft. Het is alleen een kwestie van de toestellen verplaatsen naar de nieuwe werkplek en je medewerkers zijn direct weer bereikbaar.

5. Mobiel bellen met een vast nummer

Met de gebruiksvriendelijke smartphone app kun je het zakelijke hoofdnummer van je bedrijf instellen, zodat je met je smartphone uitbelt met het vaste hoofdnummer. Zo bellen zakelijke relaties niet opeens terug naar het mobiele nummer van een medewerker. Hierdoor heb je meer overzicht over het belverkeer en blijft o.a. werk en privé beter gescheiden.