5 voordelen van vast-mobiel integratie

Met vast-mobiel integratie worden vaste en mobiele telefonie met elkaar gecombineerd. Met talloze voordelen voor de moderne medewerker als resultaat. Wij geven 5 voordelen van vast-mobiel integratie voor het bedrijfsleven.

1. Vast-mobiel integratie vergroot bereikbaarheid

Met vast-mobiel integratie zijn gebruikers bereikbaar via een nummer voor zowel vast en mobiel. De bereikbaarheid van de gebruiker wordt hierdoor aanzienlijk vergroot. De gebruiker kan zelf instellen op welk toestel hij bereikbaar wil zijn. Zo is het mogelijk om inkomende telefoonverkeer op de smartphone automatisch door te schakelen op de vaste bureautelefoon en vice versa. 

2. Vast-mobiel integratie verlaagt operationele kosten

Met vast-mobiel integratie verhuist de volledige telefooncentrale naar de cloud. Kosten voor het de aanschaf en het onderhoud van de 'kostbare' vaste centrale komen zo te vervallen. Doordat de gesprekken via het internet verlopen wordt er vaak een besparing gerealiseerd op de telefoniekosten. Daarnaast profiteert de organisatie van één factuur en één contract voor alle aansluitingen.

3. Koppeling met CRM 

Met vast-mobiel integratie is het mogelijk om het inkomende telefoonverkeer te koppelen aan CRM-systemen. Door het telefoonverkeer via het internet verloopt kunnen de gesprekken automatisch aan klantgegevens worden gekoppeld. Zo kunnen automatisch klantgegevens getoond worden wanneer deze belt. 

4. Vast-mobielintegratie maakt telefonie flexibeler

De verhuizing van de telefooncentrale naar de cloud zorgt ervoor dat de oplossing kan worden aangepast aan de ontwikkelingen binnen de organisatie. Het toevoegen en verwijderen van nummers en gebruikers is erg eenvoudig. Hierdoor heeft de organisatie altijd beschikking over het juiste aantal aansluitingen. 

5. Uitgebreide functionaliteiten op de smartphone 

Vast-mobiel integratie brengt functionaliteiten die we kennen van de vaste telefoon naar de smartphone. Zo is het mogelijk om belgroepen in te regelen en automatisch nummers te forwarden. Ook het gebruik van keuzemenu´s en het voeren van groepsgesprekken behoren tot de mogelijkheden. Al deze functionaliteiten zijn eenvoudig aan te roepen via een applicatie op de smartphone.