5 oplossingen voor een nóg betere dienstverlening

Tegenwoordig hebben we de keuze uit veel verschillende soorten werkplekoplossingen. Deze maken ons zakelijke leven makkelijker en verbeteren onze bereikbaarheid en productiviteit. Er is bovendien ruime keuze uit technieken om de dienstverlening naar de klant nog beter te maken. 5 voorbeelden van technieken waarmee je dit makkelijk bereikt. 

Hosted telefonie 

Mobiele technologie maakt ons steeds bereikbaarder. Dat heeft geleid tot veranderende klantverwachtingen. Deze verwacht eenzelfde soort bereikbaarheid van organisaties. Gedateerde technologie zoals ISDN kan daar niet aan voldoen. Toekomstbestendige telefonie, ofwel hosted telefonie, kan dat wél.

Hierbij verhuist de telefooncentrale naar de cloud. Dat zorgt voor veel meer functionaliteit, zoals snellere doorschakeling, voice-to-email en presence information. Als resultaat hiervan verloopt de communicatie veel efficiënter. Het aantal onnodige contactmomenten wordt verminderd en de klant kan sneller te woord worden gestaan. 

Vast-mobiel integratie 

Vast-mobiel integratie (VaMo) is vaak een toevoeging op hosted telefonie. Met deze eenvoudige oplossing worden vaste en mobiele telefonie gecombineerd. Je kunt daardoor via je vaste nummer op je mobiele telefoon worden bereikt. Op deze wijze profiteer je altijd van de professionele uitstraling en het gemak van een vast zakelijk nummer.

Tegelijkertijd ervaar je een grotere bereikbaarheid dankzij de koppeling met je mobiele telefoon. Zo hoef je nooit meer een belletje te missen én kun je klanten sneller te woord staan. 

Unified Communications 

Unified Communications (UC)-oplossingen combineren verschillende communicatievormen in één interface. Denk aan (video)bellen, chatten, e-mailen, scherm delen en bestanden verzenden. UC is beschikbaar als app, waardoor je het vanaf ieder mobiel device kunt gebruiken. UC stelt je in staat te communiceren op een manier die bij de situatie past. Is je klant telefonisch even niet bereikbaar, dan app of mail je hem vanuit diezelfde interface. Communicatie wordt daardoor veel effectiever. 

Software-as-a-Service

In plaats van software gebruiken we steeds vaker app-alternatieven om productief te zijn. Denk aan Office 365, de cloudvariant van het populaire Microsoft Office-pakket. Veel van deze apps kunnen in leasevorm worden afgenomen, ofwel Software-as-a-Service (SaaS). Je profiteert hiermee altijd van de laatste softwareversies, die je ook nog eens op ieder mobiel device kunt gebruiken. Dat maakt je productiever en bereikbaarder, en dat is natuurlijk goed voor je dienstverlening. 

WhatsApp Business

WhatsApp Business is de zakelijke variant van de populaire chatoplossing WhatsApp. Deze versie bevat veel zakelijke functionaliteiten die je bijvoorbeeld kunt inzetten op je klantenservice. Voorbeelden zijn het versturen van automatische antwoorden, het opzetten van bedrijfsprofielen met contactinformatie en belfunctionaliteit. Ook kun je berichtstatistieken bijhouden. Dat levert informatie op waarmee je je klantcontact nog beter kunt maken.