Skype for Business

Skype for Business of Skype voor Bedrijven (voorheen bekend als Lync) is Microsoft’s uniforme communicatieplatform voor bedrijven met o.a. telefonie, chat, presence en video.

De tijd dat we de telefoon oppakten om te bellen of snel een e-mail stuurden gaat snel voorbij. Communiceren moet sneller en directer en daardoor voldoen de traditionele vormen van communicatie niet meer. Persoonlijke productiviteit speelt hierbij ook een grote rol. Indirecte communicatiemiddelen zoals voicemail of e-mail voldoen niet meer aan de standaarden van deze tijd. Tegenwoordig is er meer behoefte aan directe feedback, waarvoor Skype for Business een uitkomst kan bieden.

GELD BESPAREN EN SLIMMER SAMENWERKEN MET SKYPE

De tijd dat mensen op één vaste plek werken, ligt achter ons. Je medewerkers willen altijd, overal en met ieder apparaat kunnen (samen)werken. Microsoft ontwikkelde hiervoor Skype for Business een platform waarmee zakelijke gebruikers effectief kunnen communiceren en samenwerken. Tot april 2015 stond Skype for Business bekend als Microsoft Lync. Skype combineert alle voordelen van Lync met de bekendheid van Skype.

Optimale bereikbaarheid, ongeacht plaats of tijd;

  • Efficiënt samenwerken, ook op afstand;
  • Een volwaardige telefooncentrale.
  • Skype voor bedrijven screenshot

COMMUNICEREN MET IEDEREEN EN OVERAL

Communiceer met iedereen in je bedrijf of met de honderden miljoenen mensen op Skype, via je favoriete apparaat of webbrowser. Zelfs als ze Skype voor Bedrijven niet gebruiken, kunnen maximaal 250 personen deelnemen aan vergaderingen. Het enige wat ze nodig hebben, is een vaste telefoonlijn of een internetverbinding.

MINDER KOSTEN EN COMPLEXITEIT MET ÉÉN OPLOSSING

Skype for Business werkt met de meeste communicatietechnologieën, zodat je nog steeds oproepen kunt doen en ontvangen op PBX-telefoons en kunt deelnemen aan vergaderingen met systemen voor videovergaderingen. Je verlaagt ook de kosten van het ondersteunen van meerdere services door een upgrade uit te voeren naar één oplossing die alles omvat: spraak, video en onlinevergaderingen. En je kunt de on-premises apparatuur die je al hebt blijven gebruiken terwijl je geleidelijk overstapt op de cloud.

INTEGRATIE MET BESTAANDE TELEFONIE

Skype for Business is als telefooncentrale te koppelen aan het bestaande of nieuw aan te schaffen systemen. Hierdoor haal je het hoogste rendement uit reeds gedane investeringen. Door Skype voor Bedrijven te implementeren, voeg je functionaliteit toe aan bestaande faciliteiten in je bedrijf, met behoud van de aanwezige systemen.

Met Skype bepaal je zelf wanneer je welke functionaliteit aan- of uitzet. Wil je eerst starten met de chat- en presence functie en pas later overgaan op de telefonie functionaliteit? Je houdt altijd zelf de regie over het systeem.

GESPECIALISEERD SKYPE FOR BUSINESS PARTNER

NEMESYS heeft de kennis en ervaring om bedrijven te helpen bij het plannen, implementeren, beheren en ondersteunen van oplossingen voor geïntegreerde communicatie op basis van Microsoft Skype. Wij hebben Skype en Lync implementaties gedaan voor onder andere:

  • Paardekooper Group
  • HW Wonen
  • Total Produce
  • Christelijke Scholengemeenschap Calvijn
  • Melanchthon Scholengemeenschap
  • Badotherm
  • Verstegen Spices & Sauces